Skip to content
sit

چطور فرمان خوابیدن را به سگ یاد بدهیم

اگر فرمان «بنشین» را به سگ یاد داده اید و او به خوبی می تواند تشخیص دهد و بنشیند، می توانید به سراغ آموزش فرمان «بخواب» بروید. فرمان خوابیدن فرمانی ضروری در آموزش های ابتدایی و پایه به سگ است. بزرگکردن سگ بدون این فرمان امکان پذیر نیست. فرمان «بخواب» ارتباط میان سگ و صاحبش را قوی تر می کند، در کارهای روزانه و در طول قدم زدن بسیار کارآمد است.

 
روش های گوناگون برای آموزش فرمان خوابیدن به سگ
 

حالت خوابیدن از نظر سگ حالتی برای انتظار طولانی است. در نتیجه یاد دادن فرمان خوابیدن به سگ راهی بسیار آسان است تا زمانی که کنار او نیستید همان جایی که هست بماند. در واقع این حالت برای او راحت تر از نشسته یا ایستاده ماندن است. حالت خوابیده همچنین حالتی برای نشان دادن فرمانبرداری سگ است. در نتیجه فرمان خوابیدن راهی بسیار موثر برای آن است که بتوانید فرمان بری سگ را امتحان کنید یا در وضعیت هایی که او به دنبال جفت گیری است مانع از حرکت او شوید. همچنین اگر با سگ در محلی عمومی هستید این فرمان به شما کمک می کند تا مانع ایجاد مزاحمت سگ برای افراد شوید. به طور کلی آموزش فرمان خوابیدن به سگ، زندگی را آسان هم برای خودتان هم برای اطرافیان راحت می کند. برای آموزش فرمان «بخواب» مانند فرمان «بنشین» راه های مختلفی وجود دارد.

 
روش منفعل برای آموزش فرمان خوابیدن به سگ
 

در این فرمان نیز مانند فرمان بنشین باید به خوبی سگ را نگاه کنید و حواستان به زمان هایی باشد که سگ می خواهد بخوابد. زمانی که سگ وضعیت خوابیده را می گیرد، به او بگویید “بخواب” و سپس او را با نوازش کردن تشویق کنید. در آموزش این فرمان نیز زمان بندی بسیار مهم است. باید فرمان را حتما با لحظه ای که سگ حالت خواب را به خود می گیرد هم زمان اجرا کرد. گاهی آموزش سگ فقط چند ثانیه طول می کشد. این تمرین را چند بار تکرار کنید، به این ترتیب خواهید دید که سگ خیلی سریع متوجه می شود. مزیت این روش این است که می توانید از آن حتی زمانی که سگ «بنشین» را خوب یاد نگرفته هم استفاده کنید. تکنیک های بسیار راحت دیگری هم وجود دارد که این امکان را می دهند در صورتی که زمان کافی ندارید، به صورت طبیعی حالت خوابیده را به سگ یاد بدهید. Untitled-1 روش قدیمی برای آموزش فرمان خوابیدن به سگ روش قدیمی یا کلاسیک روشی است که برای توله سگ ها و سگ های جوان کارآمد است. ابتدا به سگ دستور دهید بنشیند. زمانی که سگ نشست پاهای جلویی او را بگیرید و آرام به جلو بکشید تا حالت خوابیده به خود بگیرد و همزمان به او بگویید “بخواب”. این کار را به آرامی انجام دهید تا سگ احساس نگرانی نکند. فراموش نکنید که خوابیدن حالتی از فرمانبرداری برای سگ است و باید قبل از هر چیز به او اطمینان بدهید تا به این ترتیب بتوانید کار را به راحتی پیش ببرید. برای آموزش این کار زمان بگذارید و زمانی که سگ حالت خوابیده را انجام داد تشویقش کنید.  

 

روش دیگر برای آموزش فرمان خوابیدن به سگ روش دیگری که برای سگ های بزرگ بسیار کارآمد است روش کلاسیک یا قدیمی آموزش خوابیدن به سگ است. به محض این که سگ نشست، یک پلت، کیک یا بیسکوییت در دستتان بگیرید. سپس، مشتتان را ببندید و در حدود ۲۰ سانتی متری سگ بگیرید و دستتان را به سمت زمین پایین بیاورید. سگ باید به صورت اتوماتیک بخوابد زیرا پاهایش بلندتر از پوزه اش است و برایش راحت تر است تا برای رسیدن به خوراکی به جای آن که بایستد، بخوابد. اگر سگ برای بوییدن خوراکی که در دستتان است سرش را پایین آورد اما نخوابید، سعی کنید همان طور که دستتان نزدیک زمین است، آن را از سگ دور کنید. سگ با بینی اش دست شما را دنبال می کند و حالت خوابیده به خود می گیرد. در این لحظه فقط کافی است کلمه «بخواب» را بگویید و او را کاملا با تشویقی و نوازش تشویق کنید. سپس این تمرین را بدون نشان دادن پلت به سگ تکرار کنید. از او بخواهید که بخوابد. به محض این که از این فرمان اطاعت کرد، به او پلت بدهید تا تشویق شود. این کار را تا زمان حذف کامل پلت از تمرین انجام دهید. هر بار که خوابید او را تشویق کنید. این بازی را چند بار در روز و به مدت چند روز تکرار کنید. در ابتدا از سگ انتظار نداشته باشید تا مدت طولانی بخوابد. مدت زمان خوابیدن او را ب مرور زمان زیاد کنید. به همین راحتی، این فرمان هم تمام شد. سگ خیلی راحت و سریع این فرمان را یاد می گیرد.

Call Now Button